فروش آنلاین خدمات کاملا شبیه فروش محصولات آنلاین است. شما می توانید یک فروشگاه آنلاین برای خدمات خود داشته باشید، یا وب سایت شما می تواند به عنوان کارت کسب و کار مجازی خدمت کند که خدمات ارائه شده را نمایش می دهد.

اما مهم نیست که چطور تصمیم بگیرید که وبسایت خود را طراحی کنید، نمیتوانید آن را بسازید و انتظار داشته باشید که مردم برای رسیدن به آنچه که شما باید انجام دهید، عجله دارند. شما باید بهترین رویکرد بازاریابی را بیابید که به شما کمک می کند کلمه ای را در مورد خدمات خود گسترش دهید و به مشتریان بالقوه دست یابد. فقط پس از آن شما قادر خواهید بود در واقع به فروش خدمات خود را آنلاین و تولید درآمد و ROI.


با توجه به این، بیایید نگاهی اجمالی به مبانی فروش خدمات آنلاین داشته باشیم. این مقاله به شما کمک خواهد کرد که آنچه را که باید برای فروش خدمات و کسب و کار خود انجام دهید را بدانید.


ایجاد حضور آنلاین

اولین گام واضح است که شما باید در هنگام فروش آنلاین خدمات، حضور آنلاین خود را ایجاد کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، مفهوم "ساختن آن و آنها می آیند" در اینجا کاربرد ندارد. شما باید مردم را در مورد کسب و کارتان اطلاع دهید. این بدان معنا نیست که فقط یک وب سایت ایجاد کند و اطلاعات تماس شما را در یک صفحه همراه با فهرست خدمات شما قرار دهد.


شما باید اطلاعات زیادی را که مشتریان بالقوه آن مفید هستند پیدا کنید و آنها را به خرید و استفاده از خدمات خود بسپارید. شما باید با آنها اعتماد کنید تا کسب و کار خود را به عنوان معتبر و به طور کامل ارزش خود را درک کنند.


چند راه وجود دارد که می توانید انجام دهید:


مشتریان

مشتریان توانایی بهره گیری از آگاهی مردم و رسیدن به آنها را در سطح عاطفی دارند. اکثریت افراد تمایل دارند تجربیات دیگران را با مارک خاص اعتماد کنند و در هنگام تصمیم گیری خرید خود به آنها تکیه کنند. بنابراین، توصیفات ویدیویی را از مشتریان قبلی خود ایجاد کنید و آنها را در وب سایت خود ببینید. این به شما کمک می کند تا کیفیت بیشتری را تولید کنید که می توانید به مشتریان تبدیل کنید.

بررسی مشتریان

به غیر از شامل توصیفات در وب سایت شما، شما همچنین باید اجازه دهید مشتریان خود را ترک بررسی. این نوع اثبات اجتماعی می تواند بسیار متفکرانه باشد. نه تنها می تواند بررسی ها را به دیگران اطلاع دهد در مورد خدمات شما، بلکه آنها همچنین می توانند بازخورد سازنده را ارائه دهند. شما می توانید از آنها برای بهبود خدمات خود و ارائه تجربه کاربری بهتر استفاده کنید.


بهینه سازی موتور جستجو

با استفاده از بهینه سازی موتورهای جستجو، شما باید عمیق تر به جهان آنلاین بروید. با بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو، شما ترافیک بیشتری را به آن رانندگی خواهید کرد و بنابراین مشتریان خود را سریعتر رشد می دهید. SEO یک ضرورت برای حضور آنلاین است. هدف اصلی آن افزایش ترافیک ارگانی است و به طور طبیعی افرادی را که علاقه مند به خدمات شما هستند جذب می کنند.


شما باید به یاد داشته باشید که با استفاده از تکنیک های جستجوگرها نباید کار یک بار باشد. این باید یک روند مداوم باشد که به شما کمک می کند تا وب سایت خود را بهبود ببخشید و مشتری های هدف خود را با نوع دقیق محتوایی که به آن نیاز دارید، ارائه دهید.

وبلاگ نویسی

وبلاگنویسی یکی از بهترین روشهای ایجاد حضور آنلاین و ارتقاء خدمات شما است. همچنین راه خوبی برای جذب مشتریان هدف خود با نام تجاری خود است. این دقیقا همین است که شما باید یک وبلاگ را شروع کنید. در آن، شما به افراد اجازه می دهید همه چیز را در مورد خدمات خود بدانید و تمام مزایایی را که آنها تجربه می کنند در صورت تصمیم به استفاده از آنها توضیح دهند. شما باید مطالب خود را مرتبط، مفید و جذاب کنید. مخاطبان مورد نظر خود را به مدت طولانی بکشید و اطلاعات بیشتری در مورد شما کسب کنید و در نهایت خدمات خود را خریداری می کنید.


هنگامی که وبلاگ خود را در حال اجرا و اجرا می کنید، باید آن را برای موتورهای جستجو با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط بهینه سازی کنید. به این معنی، تمام شرایطی را که مشتریان هدف شما در جستجوی اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده شما هستند جستجو کنید. به این ترتیب، دید آنلاین شما بهبود خواهد یافت و موتورهای جستجو افراد بیشتری را به وب سایت شما هدایت خواهند کرد.


پیدا کردن راه هایی برای رسیدن به مشتریان

تکنیک های جستجوگرها به شما کمک می کنند تا موتورهای جستجو را در مورد خدمات خود اطلاع دهند تا بتوانند مردم را به وب سایت شما هدایت کنند. اما، شما همچنین باید برخی از راه های دیگر برای رسیدن به مشتریان در استراتژی بازاریابی وبلاگ خود را پیاده سازی کنید.


رسانه های اجتماعی

بهترین و کارآمدترین راه برای انجام این کار در این روزها، ایجاد یک حضور رسانه های اجتماعی و استفاده از شبکه های اجتماعی به طور کامل است. شبکه های رسانه های اجتماعی میلیاردها کاربر فعال روزانه را شمارش می کنند، به همین دلیل شما باید از آنها برای رسیدن به مشتریان هدف خود استفاده کنید. بسته به نوع خدمات ارائه شده شما، برخی از شبکه های اجتماعی بهتر کار خواهند کرد، در حالی که دیگران ممکن است نتایج مثبت مثبت نداشته باشند.


به همین دلیل است که اول باید تحقیق کامل انجام دهید. پیدا کردن که مشتریان هدف شما کجا هستند تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که وقت و تلاش در شبکه هایی که کار شما را انجام نمی دهند خوب نیست. خدمات خود را در کانال هایی که محبوبیت جمعیت شما را ترجیح می دهند، ارتقا دهید تا بتوانید از هر تلاش خود در بلند مدت استفاده کنید.


شبکه سازی

به غیر از ارتقاء خدمات خود در رسانه های اجتماعی، که استثنایی است وقتی که مخاطبان شما را جذب می کنند، شما همچنین باید قدرت شبکه را مدیریت کنید. شبکه ها فرصت های بسیاری برای فروش خدمات شما و رشد کسب و کار شما را فراهم می کنند. اتصال با افراد صحیح به شما کمک می کند تا فاصله ای را پیدا کنید که در غیر این صورت قابل دسترس نخواهد بود.

برای برقراری ارتباط با وبلاگ نویسان با نفوذ که خدمات خود را برای یک مزایده تبلیغ می کنند، به عنوان مثال. به نوبه خود، شما می توانید مطالب خود را در وبلاگ خود فشار دهید، و بنابراین، ایجاد روابط قوی است که ممکن است منجر به بسیاری از ارتباطات مفید کسب و کار.


شما همچنین می توانید به رویدادهای شبکه بروید و با رهبران صنعت ارتباط برقرار کنید. مکالمات چهره به چهره می تواند راه طولانی ای داشته باشد و به شما در معرفی افراد به خدمات شما کمک می کند. یک گروه شبکه محلی را که می توانید پیوست کنید پیدا کنید و اطمینان حاصل کنید که در تمام مراحل حضور داشته باشید. شما همچنین می توانید شبکه های آنلاین حرفه ای مانند LinkedIn را برای ایجاد ارتباطات جامع و ارتباط با برخی از افراد استفاده کنید.


هر کدام از شکل های شبکه ای که شما انتخاب می کنید در آن قرار می گیرید، کلید این است که برای ایجاد روابط عمیق و معنی دار کار کنید. فقط در مورد خدمات خود صحبت نکنید و سعی کنید آنها را به فروش برسانید. مخاطبین خود را بشناسید، بگذارید آنها را بشناسند و قبل از هر چیزی که مربوط به کسب و کار هستند، از آن روابط استفاده کنید.


سیستم عامل های آزاد

سیستم عامل های Freelancing فوق العاده برای فروش خدمات آنلاین هستند و تعداد زیادی از آنها در دسترس هستند. آنها می توانند به شما در رسیدن به اهداف خود کمک کنند، چرا که میلیون ها نفر از آنها به طور روزانه در جستجوی خدمات خاصی که نیاز دارند استفاده می کنند.


هرکدام از خدماتی که شما می فروشید، می توانید پروفایل خود را در یکی از سیستم عامل ها ایجاد کنید. شامل تمام مهارت ها، شایستگی ها و تجارب شما و ارزش هر یک از مشتریان خود را ارائه دهید. البته، شما همچنین باید اطلاعات تماس خود را نیز وارد کنید، به طوری که کسانی که در خدمات شما علاقه مند هستند می توانند با شما تماس بگیرند.


بهترین روش برای اطمینان از اعتبار خوب

شما مطمئنا می دانید که ایجاد یک شهرت خوب می تواند راه طولانی و کمک به ایجاد روابط قوی با مشتریان خود. هنگامی که کسب و کار شما دارای شهرتی بی نظیر است، مردم اعتماد شما را به شما راحت تر می کنند. آنها نمی خواهند پول خود را صرف چیزی کنند که برای آنها سود نخواهد برد.


کلمه شهرت خوب را می توان در سراسر جهان شنیده، بنابراین ایجاد و حفظ یکی برای کسب و کار شما حیاتی است. چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما معتبر و قابل اعتماد است، همیشه جذب مشتری بیشتر و بیشتر؟


مهمترین چیز این است که وعده های خود را تحویل دهید و هرکسی را با دقیقا همان چیزی که نیاز دارید فراهم کنید. اگر شما می گویید که شما با کیفیت خدماتی را به فروش می رسانید، باید اطمینان حاصل کنید که آنها واقعا بالاترین کیفیت ممکن را دارند. شما باید بتوانید به بالاترین و فراتر از حد خود برسید و به مشتریان خود نشان دهید و آنها را نشان دهید که شما فرد مناسب هستید که می تواند نیازهای خود را برآورده کند.

در صورتی که شکایات مشتریان را دریافت کنید، مطمئن شوید که برای حل هر مسئله ای اقدام کرده و به مشتریان خود کمک می کنید. به شکایات منفی پاسخ ندهید، اما در عوض می توانید احساسات خود را نشان دهید و نشان دهید که به مشتریان خود اهمیت می دهید. البته، شما هرگز نمی توانید هرکسی را بپردازید، اما شما می توانید نسبت به هر یک از مشتریان خود نسبت به آن رفتار کنید. این حتی کسانی را که با خدمات شما خیلی خوشحال نیستند، مجددا برای انجام کار با شما آماده می کنند.


همین امر برای بازخورد منفی در وب سایت شما یا رسانه های اجتماعی نیز صادق است. همیشه بهترین راه حل ها را برای هر مشکل بالقوه ارائه دهید. به این ترتیب، شما تصویری از یک حرفه ای که در مورد مشتریان مراقبت می کند، به جای فقط به دنبال فروش می اندازید. شما شهرت خوبی خواهید داشت که فقط بهتر خواهد شد.


ثبات کلید ایجاد یک شهرت قوی است. اطمینان حاصل کنید که همیشه بهترین نسخه خودتان را نشان می دهد، بدون توجه به نوع مشتری که با آن برخورد می کنید یا چه نوع روزی را دارید.


حفظ مشتریان قدیمی و ایجاد یک شبکه مشتری

ضروری است با مشتریان خود پیگیری کنید و از نظرات خود بپرسید. این نشان می دهد که شما به آنها احتیاج دارید و می خواهید همه چیزهایی را که می توانید انجام دهید را برای بهبود خدمات خود انجام دهید. این موجب وفاداری می شود و به بهبود کسب و کار شما کمک می کند؛ زیرا شما می توانید بینش روشنی از کیفیت خدمات خود دریافت کنید و درک کنید که چگونه می توانید تغییرات را به منظور بهبود آنها انجام دهید.


برای نگهداری مشتری عالی است که برای رشد کسب و کار شما بسیار مهم است. شما همچنین باید با تشکر از مشتریان خود برای اعتماد به نفس خود، قدردانی کنید. به غیر از یک یادداشت ساده «متشکرم»، می توانید آنها را کوپن ها را برای تخفیف های بعدی برای خرید بعدی ارسال کنید، زیرا این یک راه مطمئن برای جذب آنها برای بازگشت است.


شخصی سازی ارتباطات مشتری شما به شما در ایجاد یک شبکه قوی مشتری کمک خواهد کرد. این به مشتریان کمک می کند که شما را به عنوان یک دوست دوست داشته باشید که می خواهد برای کمک به حل نقاط درد خود و ارائه ارزش واقعی آنها. اضافه کردن لمس شخصی هنگام برقراری ارتباط با مشتریان به آنها کمک می کند تا شما را به عنوان یک انسان ببینند و باعث احساسات مثبت نسبت به کسب و کار شما خواهد شد.